Dansk Faktura Skabelon har 4 forskellige faktura skabeloner, som du kan v\u00e6lge i mellem – 2 i excel og 2 i word. De lever allesammen op til de krav, der stilles til en faktura skabelon. Vores 4 faktura skabeloner er:<\/span><\/p>\n Faktura skabelon i excel-format (Dansk)<\/span><\/a><\/strong><\/span><\/p>\n Faktura skabelon i excel-format (Engelsk)<\/span><\/a><\/strong><\/span><\/p>\n Faktura skabelon i word-format (Dansk)<\/span><\/a><\/strong><\/span><\/p>\n Faktura skabelon i word-format (Engelsk)<\/span><\/a><\/strong><\/span><\/p>\n P\u00e5 billedet kan du se faktura skabelonen:<\/span><\/p>\n \u00a0<\/a><\/span><\/p>\n Download vores faktura skabeloner nu<\/span><\/a>!<\/strong><\/span><\/p>\n \u00d8verst p\u00e5 faktura skabelonen skal du skrive din virksomheds navn, adresse og evt. inds\u00e6tte et logo i h\u00f8jre hj\u00f8rne. Det kan v\u00e6re en rigtig god id\u00e9 at inds\u00e6tte et logo, s\u00e5 modtageren kan genkende din virksomhed. Det er ogs\u00e5 det sidste indtryk du g\u00f8r hos en kunde, s\u00e5 det er vigtigt at det er et godt sidste indtryk, s\u00e5 kunden handler hos dig igen.<\/span><\/p>\n \u00d8verst til venstre skal du skrive modtagervirksomhedens navn og adresse. Det er vigtigt, at man kan se, hvem der bliver faktureret til.<\/span><\/p>\n Til h\u00f8jre skal du skrive fakturaens nummer. Husk, at du skal bruge fortl\u00f8bende nummerering p\u00e5 dine fakturaer. Vores faktura skabeloner lever 100 % op til de g\u00e6ldende fakturakrav<\/span><\/a><\/strong>. Hvis det er din f\u00f8rste faktura, s\u00e5 kan du starte nummereringen p\u00e5 hvilket som helst tal du vil. Det kan du g\u00f8re, hvis du synes det ser uproffessionelt ud, at du aldrig har sendt en faktura f\u00f8r. Du skal ogs\u00e5 tilf\u00f8je en fakturadato, som er den dato du udsteder fakturaen. Derudover skal du p\u00e5f\u00f8res en forfaldsdato, som er den dato du senest skal modtage betalingen. Det er mest normalt at bruge en af disse betalingsbetingelser: Netto kontant, 30 dages netto, L\u00f8bende m\u00e5ned + 15 dage netto.<\/span><\/p>\n Midt p\u00e5 fakturaen skal du angive hvilke varer der er tale om. Ud fra hver vare skal du skrive, hvilket antal der er solgt. Der skal tilf\u00f8jes en pris pr. styk. Faktura skabeloner i excel er sat op med udregninger, s\u00e5 du bare skal taste oplysningerne ind og s\u00e5 regner excel selv bel\u00f8bet ud. I word-udgaven skal du selv finde lommeregneren frem.<\/span><\/p>\n Faktura skabelonen i excel regner bel\u00f8bet til betaling ud og inkl. momssatsen, der er sat til 25 procent. Word-skabelon kan ikke regne bel\u00f8bene ud for dig, s\u00e5 der skal du selv beregne subtotal og moms<\/span><\/a><\/strong>. Husk altid at tjekke de g\u00e6ldende momsregler ved salg til udlandet<\/span><\/a><\/strong>.<\/span><\/p>\n Nederst p\u00e5 siden skal du angive din adresse, mail, CVR-nummer, Momsnr. og betalingsoplysninger. Det er ikke noget krav at disse oplysninger er oplyst, undtagen CVR-nummer. Men det er en rigtig god id\u00e9 at oplyse alle disse oplysninger, s\u00e5 din kunde ved, hvordan de skal betale fakturaen.<\/span><\/p>\nDine virksomhedsoplysninger<\/strong><\/span><\/h3>\n
Modtagers oplysninger<\/strong><\/span><\/h3>\n
Fakturaoplysninger<\/strong><\/span><\/h3>\n
Beskrivelse af varer<\/strong><\/span><\/h3>\n
Bel\u00f8b til betaling<\/strong><\/span><\/h3>\n
Betalingsoplysninger<\/strong><\/span><\/h3>\n